3D Mimari

Mimari Modelleme ve Render İçin Doğru Kaplama Kullanımı

Eylül 22, 2021

Render kalitesini artırmak için birtakım işlemler yapmanız gerekiyor. Özellikle modelleme gibi unsurlar, render için çok önemlidir. Modelleme kısımları detaylıdır, bunlar mimari modelleme, mekanik modelleme, organik modelleme gibi ana başlıklarına ayrılır. Mimari Modelleme bu iş içerisinde teknik detayları en fazla olan kısımdır.

Mimari modelleme yapılırken, ilk olarak yapılan işe tam anlamıyla kendinizi vermeniz gerekiyor. Render işlemi için birtakım mimari terimlere aşina olmalısınız. Ayrıca tasarımda sizden ne isteniyorsa onlar hakkında mutlaka fikir edinmeniz gerekiyor. 3Ds max modelleme de kullanılacak modifier ve transform araçlar çok iyi seçilmesi gerekiyor. Modelleme işleminde kesinlikle hata olmamalıdır. Render yapılırken küçücük hatalar dahi sonucu değiştirmede önemli rol oynuyor. Bu durumda tasarımı gerçekçilikten uzaklaştırıyor. Ölçülü çalışmayan modellerde genelde minyatürize görüntüler oluşmaktadır. Mimari Modelleme de ve diğer modelleme tekniklerinde oran ve orantı çok büyük önem taşımaktadır.

Mimari modelleme Tasarım, Ergonomi, Kadraj, Malzeme ve Işığın Önemi

Sahne hazırlanırken mekân modelleri içerisinde tasarımda ön plana çıkıyor. Ahşap özellikle sıcak ortamın yaratılmasında önemli rol oynuyor. Pirinç malzemede aynı şekilde ahşapta kullanıldığında render için doğru kaplama işlemi olmuş oluyor. Render kaplama işlemi için hem ciddi hem de doğru mekân tasarlamayı düşünüyorsanız krom malzeme kullanmanızı tavsiye ediyoruz. Renderi etkileyen en önemli unsur; mekân içerisindeki mobilyaların birbirleriyle uyumudur. Tasarım basamaklarındaki kullanılan renklerin tümünün etkisi çok büyüktür.

Mimari modelleme yapılırken Yaşanan, çalışılan çevrede insan özelliklerinin ele alındığı tasarımlar ergonomiyi temsil ediyor. Mekanların modellenmesinde ve tasarımında ergonomiye gerek duyulur. Örneğin; mutfak yapımında tezgâhın yüksekliği, 80 ile 90 cm’den az da çok da olmaması gerekiyor. Bu ölçülere uyulmadığı takdirde mutfak gerçek olmaktan çıkacaktır. Ortaya kötü görüntünün çıkmasına sebep olacaktır. Render görüntüsü için hazırlanan sahnenin fotoğrafının çekilmesi gerekir. Bunun içinde kadraj mutlaka gerekiyor. 3D sahne modelleme bitiminde malzemenin kullanım aşamasına da çok dikkat etmek gerekiyor. Doğru render kaplama ve renk için mutlaka malzemeye de dikkat etmeniz gerekiyor. 3ds max sahnelerinin oluşumunda kullanılan unsurlar içerisinde ışığında geldiğini söyleyebiliriz. Mekanların kimlik kazanması için aydınlatmaya dikkat etmek gerekir.

Render İçin Önemli Olan Kadraj Nasıl Ayarlanır?

  • Camera correction ile perspektifteki hataları düzeltebilirsiniz.
  • Kadraj ayarlamada insan gözü hizasında özellikle renderin alınması en doğru olandır diyebiliriz.
  • Alan derinliklerinin üzerine çalışılarak detaylı renderların oluşumu da önemli sonuçlar doğuruyor.
  • Kamera açısıyla yerinin ışıkla mutlaka uyum sağlaması gerekiyor.
  • Kamerayı direkt ışığa tuttuğunuz takdirde ışığın patlaması gibi kötü sonuçlara yol açabilirsiniz.
  • Render kalitesi aynı zamanda lens kullanımına bağlı olarak da değişiyor.
Posted in Mimari GörselleştirmeTags:
Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.